Repositório Institucional

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Engenharia
    • Engenharia de Computação
    • Trabalhos de graduação
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Engenharia
    • Engenharia de Computação
    • Trabalhos de graduação
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsAuthorsSubjectsThis CollectionAuthorsSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Carrinho de supermercado inteligente: transformando a experiência de compra por meio da tecnologia RFID

    View/Open
    CMD02.pdf (1.577Mb)
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Trabalho de conclusão de curso
    Date
    2023
    Author
    Gomes, Daniel Branquinho
    Okushi, Guilherme Michihiro
    Haroldo, Juliana Gomes
    Ferreira, Leticia Gomes
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Este trabalho trata-se de um aplicativo desenvolvido para a utilização de clientes no mercado de varejo com objetivo central de gerar mais autonomia no processo de fazer compras, e consequentemente, maior agilidade. Para isso, foi utilizado um carrinho de compras de supermercado, um microcontrolador, um leitor RFID e suas etiquetas, um módulo GPS e produtos de supermercado. Após o desenvolvimento do projeto e sua demonstração final no evento de exposição dos TCCs no Instituto Mauá de Tecnologia, obteve-se o resultado desejado: a aprovação e desejo das pessoas de se tornarem futuros usuários do produto.
     
    This work is about an application developed for customer use in the retail market with the central goal of providing more autonomy in the shopping process and, consequently, greater efficiency. To achieve this, a supermarket shopping cart, a microcontroller, an RFID reader and its tags, a GPS module, and supermarket products were employed. After the project's development and its final demonstration at the thesis exhibition event at the Mauá Institute of Technology, the desired outcome was achieved: approval and interest from individuals to become future users of the product.
     
    1. Shopping Cart
    2. RFID
    3. Retail Market
    4. Supermarket
    5. Autonomy
    6. Carrinho de compras
    7. RFID
    8. Varejo
    9. Supermercado
    10. Autonomia
    URI
    https://repositorio.maua.br/handle/MAUA/484
    Collections
    • Trabalhos de graduação

    Contact Us | Send Feedback
    Instituto Mauá de Tecnologia - Todos os direitos reservados 2021
     

     


    Contact Us | Send Feedback
    Instituto Mauá de Tecnologia - Todos os direitos reservados 2021